V týždni od 26. do 31. marca 2023 sa na Fakulte ekonómie Univerzity v Kasseli v Nemecku uskutočnil zmiešaný intenzívny program (BIP) s názvom Marketingová simulácia Markstrat. Simulácie sa zúčastnilo takmer 90 študentov z 10 európskych univerzít, ktorí počas jedného týždňa intenzívne pracovali na svojich marketingových stratégiách.

Marketingová simulácia Markstrat simuluje hospodársku súťaž medzi obchodnými spoločnosťami v trhovom prostredí. Účastníci pracujú v medzinárodných tímoch a vyvíjajú a realizujú rôzne marketingové stratégie s cieľom úspešne uviesť svoje výrobky na trh. Musia pritom prijímať rozhodnutia o cenách, vývoji výrobkov, reklame, distribučných kanáloch a skladovaní, pričom zohľadňujú potreby a preferencie zákazníkov.

Marketingová simulácia tak ponúka študentom vynikajúcu príležitosť získať praktické vedomosti v oblasti marketingového riadenia. Študenti si mohli posilniť svoje chápanie marketingových stratégií a zároveň zlepšiť svoje schopnosti tímovej práce a riešenia problémov.

Okrem intenzívnej práce na marketingových stratégiách bol pripravený aj pestrý spoločenský program. Účastníci si mohli vymeniť názory na medzinárodnej večeri, preskúmať Kassel počas mestskej rallye, vychutnať si grilovačku v lodenici a osláviť úspešné ukončenie týždňa na záverečnom galavečere.

Ohlasy účastníkov a organizačného tímu boli veľmi pozitívne. Marketingová simulácia Markstrat bola pre študentov skvelou príležitosťou na získanie praktických vedomostí a nadviazanie kontaktov s inými univerzitami.

Fakultu aplikovaných jazykov reprezentovali Ema Štefanovičová a Tessa Renders, ktoré sa simulácie zúčastnili po prvýkrát a získali zlatý a bronzový certifikát.

Skupina zahraničných študentov, ktorí sa už predtým zúčastnili na simulácii Markstrat, pripravila súťažné prostredie, v ktorom si mohli navzájom porovnať svoje marketingové znalosti získané v predchádzajúcich simuláciách Markstrat. Okrem toho, že súťažili medzi sebou, plnili aj mimoriadne zodpovednú úlohu mentorov. Našu Fakultu aplikovaných jazykov Ekonomickej univerzity v Bratislave reprezentovali ako mentori Miriam Doľacká, Viktória Csipáková, Hugo Šebestian a Richard Frátrik, ktorí získali zlatý, strieborný a bronzový certifikát.

Členmi organizačného tímu za Fakultu aplikovaných jazykov boli Dr. habil. PhDr. Ildikó Némethová, PhD., prodekanka pre medzinárodné vzťahy a PaedDr. Eva Stradiotová, PhD., prodekanka pre vzdelávanie.

In order to promote positive awareness and promote organized public events, the University of Economics in Bratislava produces visual and audio recordings and publishes them on its website. In case of reservations to the published video and audio recordings, please make these reservations in writing to the following e-mail address: . Complete information on personal data processing here.