

Po účasti na viac než desiatich Blended Intensive Programmes naprieč Európou dosiahla Fakulta aplikovaných jazykov Ekonomickej univerzity v Bratislave významný míľnik tým, že zorganizovala svoj prvý BIP PROMINENCE 2025, ktorý sa uskutočnil v dňoch 24. – 28. novembra 2025. Toto podujatie predstavovalo dôležitý krok v dlhodobej stratégii fakulty smerujúcej k posilňovaniu medzinárodnej spolupráce, aplikovanej akademickej excelentnosti a medzikultúrneho vzdelávania.
Program oficiálne otvoril dekan Fakulty aplikovaných jazykov, Radoslav Štefančík, ktorého vízia a podpora rámcovali akademické aj profesionálne ambície celého týždňa. PROMINENCE 2025 privítal 69 študentov a 10 pedagógov z ôsmich partnerských univerzít: Howest University of Applied Sciences (Belgicko), University of Debrecen (Maďarsko), University of Economics – Varna (Bulharsko), Aschaffenburg University of Applied Sciences (Nemecko), University of Applied Sciences Zwickau (Nemecko), CEU Cardenal Herrera University (Španielsko), Université Savoie Mont Blanc (Francúzsko) a Ekonomická univerzita v Bratislave (Slovensko). Spoločne vytvorili dynamické európske vzdelávacie prostredie, v ktorom sa študenti venovali brandingu, leadershipu, strategickej komunikácii a medzikultúrnej spolupráci.
Počas celého týždňa sa účastníci zapájali do série interdisciplinárnych úloh vyžadujúcich analytické myslenie, kreativitu a tímovú spoluprácu. Štruktúra programu umožnila študentom riešiť reálne brandingové scenáre, aplikovať teoretické koncepty v praxi a spolupracovať s kolegami z rôznych kultúrnych a akademických prostredí. Takto ponorení do intenzívneho medzinárodného prostredia rozvíjali strategické rozhodovanie, profesionálnu argumentáciu, inovatívne uvažovanie a kompetencie nevyhnutné pre efektívne fungovanie v rozmanitých globálnych tímoch.
Významnú pridanú hodnotu PROMINENCE 2025 prinieslo výnimočné partnerstvo s Heineken Slovensko. Radka Anguš, Senior Brand Manager, a Adam Košinár, Brand Manager, poskytli odborné pohľady na súčasný vývoj značiek, trhové pozicionovanie a strategické marketingové prístupy. Ich hlboké znalosti z praxe, nadšenie a ochota viesť študentov ukázali kľúčový význam spolupráce medzi akademickou sférou a podnikateľským sektorom. Ich prínos významne zvýšil edukatívny dopad programu a zdôraznil, že učenie sa od profesionálov posilňuje ambície, zodpovednosť a vzájomný rešpekt.
Úspešná realizácia programu bola umožnená vďaka práci Ildikó Némethovej, prodekanky pre medzinárodné vzťahy, Evy Stradiotovej, prodekanky pre vzdelávanie, a Viery Vančíkovej, ktorých leadership, koordinácia a podpora boli nevyhnutné pre plynulý a zmysluplný priebeh každej aktivity. Technická excelentnosť podujatia by nebola možná bez mimoriadnej práce Andreja Nemca a Michala Jankoviča, ktorých profesionálny prístup zabezpečil bezchybný chod programu počas celého týždňa.
Fakultu aplikovaných jazykov reprezentovalo desať výnimočných študentiek: Natália Slahučková, Lea Kovalská, Tamara Mrázová, Nela Jánošová, Petra Janíková, Kateryna Petrenko, Hana Puškárová, Katarína Králiková, Kristína Hošková a Romana Štefanková. Svojím profesionálnym vystupovaním, motiváciou a aktívnou účasťou obohatili celý program a ukázali vysokú akademickú úroveň fakulty. Počas týždňa preukázali vyspelé komunikačné kompetencie, interkultúrnu citlivosť, leadership potenciál a schopnosť reagovať na komplexné manažérske výzvy.
PROMINENCE 2025 nebol iba akademickým podujatím; bol transformačnou skúsenosťou. Zdôraznil silu európskej spolupráce, dôležitosť prepájania teórie s praxou a hodnotu učenia sa v kultúrne rôznorodých tímoch. Program posilnil sebavedomie študentov, rozšíril ich profesijné obzory a prehĺbil pripravenosť čeliť budúcim výzvam v globálnom prostredí.
Zorganizovaním svojho prvého BIP fakulta opätovne potvrdila svoju úlohu aktívneho a rešpektovaného partnera v európskom vysokoškolskom vzdelávaní. PROMINENCE 2025 predstavuje silný príklad toho, ako akademická odbornosť, medzinárodná spolupráca a prepojenie s praxou dokážu vytvoriť zmysluplný a trvalý dopad na rozvoj študentov aj samotnej inštitúcie.














