val1.png

V termíne od 5. do 9. mája 2025 sa na pôde Universidad CEU Cardenal Herrera v španielskej Valencii (Alfara del Patriarca Campus) uskutočnila medzinárodná marketingová simulácia Markstrat v rámci siete DUKENET. Do programu sa zapojilo 140 študentov z rôznych európskych univerzít, pričom Ekonomickú univerzitu v Bratislave reprezentovalo 10 študentov Fakulty aplikovaných jazykov.

Podujatie bolo súčasťou programu Blended Intensive Programme a nieslo názov Markstrat Marketing Simulation Game. Program kombinoval online prípravu s intenzívnou prezenčnou výučbou, ktorej vyvrcholením bola týždňová simulácia riadenia fiktívnych spoločností v prostredí silnej konkurencie.

Študenti boli rozdelení do medzinárodných tímov, kde riešili výzvy z oblasti marketingu, od vývoja produktov, segmentácie trhu až po rozhodovanie o cenotvorbe, distribúcii a umiestnení značky. Každé rozhodnutie sa v simulácii okamžite prejavilo na výkonnosti firiem, čím sa vytvorili reálne podmienky konkurenčného trhu.

„Týždňová mobilita mi priniesla cennú skúsenosť so simuláciou skutočného trhu, kde každé rozhodnutie malo reálny dopad na vývoj značky, trhový podiel či finančný výsledok. Najviac si cením tímovú spoluprácu,“ uviedla Nela Jánošová.

Študenti si počas simulácie overili analytické schopnosti, schopnosť rýchlej adaptácie, argumentácie aj komunikácie v angličtine pod časovým tlakom.

„Zažila som skutočnú tímovú spoluprácu pod časovým tlakom. Zistila som, že trpezlivosť a dlhodobé myslenie dokážu otočiť aj zdanlivo prehratú hru,“ doplnila Sabina Posteková.

Súčasťou zážitku bol aj silný interkultúrny rozmer. Práve rozmanitosť tímov študenti hodnotili ako veľké pozitívum.

„Erasmus ma naučil, že otvorenosť voči iným kultúram rozširuje naše myslenie a zlepšuje schopnosť spolupracovať,“ uviedla Tamara Mrázová.

„Získal som praktické skúsenosti s tímovou spoluprácou, prácou s údajmi a dlhodobým plánovaním, ktoré sú pre reálny biznis kľúčové,“ dodal Matej Šebo.

„Okrem toho, že som získala množstvo nových vedomostí v oblasti marketingu, mala som príležitosť spolupracovať s ľuďmi z rôznych krajín a kultúr. Veľmi si cením nové kontakty a priateľstvá, ktoré počas pobytu vznikli,“ napísala Natália Slahučková.

„BIP Markstrat mi umožnil vystúpiť z komfortnej zóny. Bolo to náročné, ale veľmi inšpiratívne,“ zhodnotila Bianka Pavlíková.

„Spolupráca v tíme s ľuďmi z rôznych krajín mi pomohla zlepšiť komunikáciu a tímovú prácu. Naučila som sa premýšľať strategicky, rýchlo reagovať na zmeny a hľadať riešenia pod časovým tlakom,“ uviedla Kristína Hošková.

„Mobilita prekonala moje očakávania po odbornej aj osobnostnej stránke. Som nesmierne vďačná za túto príležitosť,“ uzavrela Virág Csicsay.

„Vďaka otvorenosti a rešpektu sme ako tím dokázali uspieť napriek rôznym úrovniam skúseností. To bola pre mňa kľúčová lekcia,“ zdôraznila na záver Lea Kovalská.

Na záver to výstižne zhrnula aj Terézia Petríková: „Program Erasmus mi umožnil zažiť silu interkultúrnej spolupráce a otvorenej komunikácie, ktorá obohacuje nielen osobne, ale aj profesionálne. Vďaka trpezlivosti a ochote členov tímu zdieľať svoje vedomosti som sa cítila ako rovnocenná súčasť tímu, čo výrazne prispelo k našej spoločnej úspešnej stratégii.“

Dúfame, že získané skúsenosti a nadviazané kontakty z tejto mobility sa pre študentov stanú nielen cennou súčasťou ich štúdia, ale aj trvalou motiváciou zapájať sa do ďalších medzinárodných aktivít a rozvíjať sa v prostredí globálnej spolupráce.

Ildiko Némethová, prodekanka pre medzinárodné vzťahy

Eva Stradiotová, prodekanka pre vzdelávanie

val2.jpg

val3.jpg

 

val4.png

val55.jpgval66.jpg

 

Ekonomická univerzita v Bratislave za účelom šírenia pozitívneho povedomia a propagácie organizovaných verejných akcií, vyhotovuje obrazové a zvukové záznamy, ktoré zverejňuje na svojej webovej stránke. V prípade výhrad k zverejneným obrazovým a zvukovým záznamom si uplatňujte tieto výhrady písomne na e-mail: . Kompletné informácie k spracúvaniu osobných údajov tu.